توبه گرگ…

منتشرشده: 30 آوریل 2010 در دسته‌بندی نشده

روزی چند تا گرگ انسان نما در زندگی مان میبینیم؟؟؟

روزی چند تا گرگ انسان نما میبینیم اما پرمان بهشان گیر نمیکند و هرگز نمیفهمیم که گرگ بودند؟

روزی چند تا گرگ انسان نما میبینیم اما پرشان بهمان گیر میکند و میفهمیم گرگ بوده اند؟؟؟؟

شاید هم هرگز نفهمیم که براستی گرگی بودند در لباس میش!!!

مهم نیست.

یاد یک غریبه ی دوری می افتم که براستی گرگی بود در لباس میش.

عجیب است.تا به حال نشده بود که از کسی رودست بخورم.اما خوردم.اولین بار بود که رودست بزرگی خوردم.اما الحق و الانصاف که دروغگوی قهار و بازیگر مکاری بود.خنده ام میگیرد.خیلی زرنگ بود.برای اولین بار بود که گول شامورتی بازی های کسی را میخوردم.هرچند دلم هرگز باور نکرد و ته دلم همیشه تزلزلی بود.همیشه چیزی ته دلم میگفت که یه چیزی درست نیست.امروز که دارم فکر میکنم به ماجرا به شدت خنده ام میگیرد.نمیدانم چرا خنده ام میگیرد.دارم به حماقت خودم میخندم یا به استعداد او.

دمش گرم این همه استعداد واقعا آفرین دارد!!!

خیلی مهم نیست برایم.

از دیشب دارم به این فکر میکنم که آیا توبه گرگ مرگ است؟؟؟

براستی من معتقد نیستم که توبه گرگ مرگ باشد.حتی گرگ هم میتواند عوض شود.فقط اگر خودش بخواهد.

البته به شرطی که این گرگ اینبار همه شرایط توبه را رعایت نکند و درصدد جبران نباشد و برود در جنگل خودش تنهایی توبه کند.

دارم فکر میکنم که حتی شیطان هم میتواند توبه کند.البته به شرطی که بتواند تمام آنچه خراب کرده برگرداند!!!

ما معتقدیم ببخش تا خودت رها شوی.

به شدت خودم را میپرستم که تا این میزان بخشنده هستم.

انصافا آن لذتی که در بخشش هست در هیچ چیز نیست.

ما میبخشیم چون معتقدیم که آدمها خوابند وقتی که مردند بیدار میشوند و از مرگ گریزی نیست…

اگر روزی حس کردی کسی به تو بدی ای کرده و تو نمیتوانی فراموشش کنی تنها یک علت دارد:

او را نبخشیده ای.هرگاه او را بخشیدی مانند لوح سفیدی میشوی که انگار هرگز دست سیاهی با خط خطی هایش سفیدی هایت را تیره نکرده است…

***

پی نوشت:

کی گفته ما خودشیفته ایم؟؟؟

.

.

.

دمش گرم.کاملا درست گفته.هرچی بیشتر در خودم غوطه ور میشم بیشتر خودم را میپرستم…

انا الحق….

پی نوشت ۲ برای … :

 بخشیده ام که فراموش کرده ام دیگر نازنینم.

دیدگاه‌ها
  1. مهسا می‌گوید:

    مونا جون سلام :
    راستشو بخوای عنوان وبلاگت منو جذب کرد خیلی جالبه دو سه بار با خود مرور کردم «پشت صورتم» قشنگه بهم سر بزن خوشحال میشم راستی!این متن بالا خیلی ناز بود

  2. آرمان سبز می‌گوید:

    از این شارلاتان ها (با عرض معذرت) همه جا هست
    مثل پیرمردی که دیروز باهاش تصادف کردم!تو هنوز آدرس تارنماتو میگذاری؟؟؟؟

  3. طوبی می‌گوید:

    بعضی وقتها می بخشیم چون کار دیگری از دستمان بر نمی آید. می بخشیم چون نبخشیدنش دردی که از ما دوا نمی کند هیچ، فکرش هم مدام آزارمان می دهد. نمی دانم اسم این نوع ببخش را هم بخشیدن می گذارند یا نه؟ نمی دانم این نوع بخشیدن هم خودستایی دارد یا نه؟ نمی دانم این نوع بخشیدن هم خط خطی های لوح سفید را از بین می برد یانه؟ و نمی دانم وقتی می بخشم و بخشیده می شوم، از این نوع است یا از نوعی که می توانم پوزه طرف را به خاک بمالم و نمی مالم و میبخشم و میگذرم و می بخشد و میگذرد.ببخش طوبی.
    همیشه از دستمان خیلی کارها بر میآید.
    اما تفاوت کسی که میبخشد و کسی که انتقام میکشد در میزان تکامل روحشان است.میبخشیم.حتی اگر طرف لایق بخشیده شدن نباشد.میبخشیم تا بخشیده شویم.میبخشیم که از هر دستی بدهی از همان میگیری.میبخشیم چون ایمان داریم کس دیگری پوزه اش را سخت به خاک خواهد مالید…
    هرگاه از به خاطر آوردن کسی که بسیار ناراحتت کرده است توانستی لبخندی بزنی و قلبت فشرده نشود.دقیقا آن زمان است که براستی او را بخشیده ای…

  4. می‌گوید:

    سلام
    یه چیز جالب تلویزیون گفت
    بد نیست در مورد این پستت بگم

    معنی «عفو» رو میدونی؟
    «عفو» یعنی ریختن شن در یک چاله/گودال طوریکه دقیقا هم سطح زیمن بشه

    وقتی کسیو عفو میکنی، «هیچ اثری» از کار بدش نیست… کاملا فراموش میکنی …

    بعضی کلمات عربی خیلی ریشه حالبی دارن!
    معنی «عذر خواهی» از لحاظ لغوی هم خیلی جالبه
    خیلی حال کردم اینا رو شنیدم…!

    عجیبه که رو دست خوردی مونا! زمان به اندازه کافی گذشته بود؟ طرف مشکل داشت یا میخواست شاختو بشکنه؟
    انصافا دمش گرم!طرف مشکل نداشت.
    اشکال از ما بود.
    یادمان بماند:هرگاه در زندگی مان کسی به خودش اجازه داد ما را بیازارد.اشکال از او نیست.اشکال از ماست که روزنه نفوذ باز کرده ایم…

  5. می‌گوید:

    هرگاه از به خاطر آوردن کسی که بسیار ناراحتت کرده است توانستی لبخندی بزنی و قلبت فشرده نشود.دقیقا آن زمان است که براستی او را بخشیده ای…

    مرســـــــــــــــــــی

  6. آرمان سبز می‌گوید:

    این جناب گرگ ، ان شا ا… گربه است!

بیان دیدگاه